tisdag 25 januari 2022

Jag längtar morgonljuset

Bild: Jörgen Auer
Ljuset om morgnarna kan sannerligen vara fantastiskt. Och det krävs inte havsutsikt eller vy över fjällen för att tycka så.
Det räcker med en blick över slätten, som här vid Uljebergs allé. 

Bild: Jörgen Auer
Inte riktigt samma ställe, bara några meter ifrån under tisdagseftermiddagen. Men jag fotade i samma riktning som i morse. Och nog skiljer väl ljuset?

Bild: Jörgen Auer
Livet på Uljeberg rullar på i stadigt samma gång. Tallarna har stannat i växten, men är lika tjusiga månad efter månad, år efter år. Den här är troligen 150-200 år gammal.

Bild: Jörgen Auer
Tar man bilder på Uljeberg kan man (jag) i alla fall inte låta bli att ta några på travhästarna där.

Bild: Jörgen Auer
Ibland ser det riktigt mysigt ut, särskilt när de som på bilden har sällskap på träningsrundorna. Men det kan inte vara lika trevligt och kul när det regnar, snöar eller
blåser som förra veckan. Huga!

Bild: Jörgen Auer
Så går dagen och livet sin gilla gång. Kvällen, eller rättare sagt mörkret gör tidigt sitt intåg, även om den ljusa delen av dagen nu förlängs med ett par minuter var dag.  
Kvällen fördrev jag med släktforskning och en rolig men långsam handbollsmatch där det sjukdomsdrabbade svenska herrlaget gjorde en väldigt stark match i EM mot favorittippade Norge och vann med 24-23. Kul.
Och nu längtar jag till morgondagens ljus.

Inga kommentarer: