fredag 14 januari 2022

Livet är förunderligt

Bild: Jörgen Auer
Solen går ned. En dag är på väg mot kväll och jag är på väg hem efter en dag i Norrköping. 
Vad gjorde jag där? Jo, var på Vrinnevisjukhuset för att prata om en kommande operation. 
 
Bild: Jörgen Auer
Så förunderligt och föränderligt  livet kan vara. När man mår som bäst, eller i alla fall väldigt bra, så kan det visa sig att det bor en sjukdom i kroppen som kan hota ens hela tillvaro.

Bild: Jörgen Auer
Du gissar rätt. Jag har en tumör. Den sitter i tjocktarmen och ska givetvis tas bort. Vad som händer efter det vet jag ingenting om, men är efter samtal med läkare och sjuksköterska i dag fullt övertygad om att de kommer att göra allt de kan för att patienten ska överleva och dessutom ges  goda möjligheter till fortsatt välmående.
Jag tror att en operation blir av inom tre veckor.
Hur jag mår? Jo tack. Jag skulle gärna hänga med på fjällvandring i morn om jag fick en förfrågan.

Inga kommentarer: