söndag 17 april 2022

Backsippa och Jeanne d'Arc

Bild: Jörgen Auer

Du kanske tänker: Vad är det för konstig bild? Jo, det kan jag tala om. Den får vara med här för att visa hur det kan bli när man inte vill att den bild man tar ska skuggas av mobil eller armar. För det är var skuggorna kommer från. Mina armar och min mobil.
Men det är backsippan jag vill visa.  

Bild: Jörgen Auer

Så här fina är de när de visar sig i april på Uljeberg Säteris marker. Fina och fridlysta.

Bild: Jörgen Auer

En annan vacker och som man kan inbilla sig, stolt vårblomma är krokus. Här ses den vita och sköna Jeanne d'Arc stå förföriskt och locka på humlor och bin. Tyvärr fick jag ingen humla på bild, men jag hörde dem.
Då log jag och drömde om sommar.

Bild: Jörgen Auer

Annat jag log åt denna påskdag var vädret, motionspromenaderna, och ett fikabesök på Boställets vedugnsbageri i Vreta kloster. Gott, smakfullt, njutbart, det finns mycket att plussa för där.
Det finns det däremot inte för de fortsatta oroligheterna i Norrköping, Linköping, Malmö, med nya attacker mot polis.
Kräk.

Inga kommentarer: