lördag 9 april 2022

Tidig start, slutade tolva

Bild: Jörgen Auer

Lördag 9 april började så här för min del. Tidig promenad för att hälsa solen välkommen åter efter ett par snöiga dagar.  

Bild: Jörgen Auer

Mitt på dagen deltog jag i Boxholmsmästerskapen i frågesport för tremannalag och ingick tillsammans med Annika Ekstedt och Fredrik Sandberg i Corren Linköpings lag. 
Nej, vi vann inte utan slutade tolva bland de 40 låg som deltog i den populära och trevliga tävlingen som visst hölls för 29:e gången eller så. Nej igen, jag har inte varit med alla gånger, inte Corren heller. Men jag har varit med de sex, sju senaste åren.
Vann gjorde Alf Eks vänner från Mjölby.

Bild: Jörgen Auer

När jag kom hem igen försökte solen gömma sig. Inte mig emot, jag ville se sista perioden mellan Skellefteå och Färjestad. Hemmalaget vann med 4-2 och fixade därmed till en sjätte kvartsfinalmatch.
Vad gjorde jag mer? Jo, åt mat och såg Postkodmiljonären, Nyheter,  Lottodragningen, en minut Kanal 5, en halvminut sexan, ett par sekunder 11-an, fortsatte fjärrkontrolleka en halvtimme, samt såg Parlamentet i 12-an.
Sen fixade jag till det här inlägget.
Efter det? Ja, vad heter programmet, jo America's  Funniest Home Videos. Men så roligt är det inte att se folk som ramlar och slår sig. Jag somnade. Men så hade det ju varit en tidig morgon, också.



Inga kommentarer: