fredag 1 april 2022

Väldigt blandad kompott

Bild: Jörgen Auer

Gjort i dag? Ja, var ska jag börja? Jagat runstenar, eller rättare sagt letat reda på några som jag inte riktigt hade klart för mig var de finns. Den här avbildade står som en av fyra på Viby kyrkogård.
 
Bild: Jörgen Auer

Fika intogs på Centralkonditoriet i Väderstad - kaffe och wienerkam.

Bild: Jörgen Auer

På väg mellan Väderstad och Skänninge stannade jag och fotade en råbock.

Bild: Jörgen Auer

Någonstans i närheten av Lindevad stannade jag en sekund enkom för att insupa slättens skönhet. Blå himmel och vita moln därtill gjorde inte synintrycket sämre. Ännu vackrare blir det naturligtvis snart när sädesfälten vajar.
 
Bild från TV12

Efter lunch på Sjögestad motell fortsatte jag under eftermiddagen mitt letande efter runstenar. Passade även på att handla lite på Viby handelsträdgård som öppnade i dag. Ja, det är öppet i helgen också.
Tidig kväll såg jag lottningen till herrarnas fotbolls-VM i Qatar.

Bild: Jörgen Auer

Jag tror att det var under lottningen som jag såg att det snöat. Fan!

Bild från Svt

Efter det såg jag en intressant och riktigt bra dokumentär på tvåan om den amerikanska konstnären Georgia O'Keeffe. Vilket liv!

Av bara farten såg jag sedan på Masked Singer i TV4 och hann även med en helt okej film i tvåan om amerikanska skådespelerskan Gloria Grahame (1923-1981). Film stars don't die in Liverpool heter filmen och om Gloria kan sägas att hon vann en Oscar 1952 för bästa kvinnliga biroll. Den rollen gjorde hon i The bad and the beautiful (Illusionernas stad).


Inga kommentarer: