torsdag 21 april 2022

Kyrka och lustiga djur


Bild: Jörgen Auer

Min bästa bild för dagen? Kanske. I alla den vackraste. Fina färger framför Sankt Larskyrkan i Linköping.

Bild: Jörgen Auer

Jag var i Linköping för att hämta en dator på Fixar-It i Tannefors och för att äta lunch med Correns sportchef  Peter Mildaeus. Sen åkte jag hem. Framåt kvällen tog jag en promenad på  Uljebergs säteris ägor, Mantorp och såg solen försöka gömma sig bakom en enbuske.

Bild: Jörgen Auer

Plötsligt tyckte jag mig se en björn. Eller var det en björnhund? Nej, björn. 

Bild: Jörgen Auer

Sen intog den här figuren scenen. Vad ser det ut som? En gammal mus med käpp? Fladdermus? 
Sen? Fika med cheesecake hos grannarna. Efter det såg jag på Alone på TV10 och sen skrev jag det här under tiden som en dålig film visades på Kanal 9: Jonah Hex. 
I morn? Får vi se då.

 

Inga kommentarer: