fredag 29 april 2022

Färg och form på US

Bild: Jörgen Auer

Färg och form, titta så snyggt det kan vara på ett sjukhus. Så här ser det till exempel ut på Plan 18 på US Linköping. Det är ju jättefint!

Bild: Jörgen Auer

Och titta här! Samma våningsplan, men andra änden av samma 200 meter långa korridor. Vilken fin hörna!

Bild: Jörgen Auer

Samma sjukhus, men något helt annat. Ett gosedjur, mitt första. Jag fick det i dag av dottern Pernilla och barnbarnet Stina Boel och ni kan ju gissa vem som valde just det här som present till en sjukling (jag har blivit av med  gallblåsan).
Grisen valdes för att den har så gullig knorr, sa Stina Boel och tyckte den skulle heta just Knorren.
Okej, men jag stavar det med C med tanke på att jag under 20 års tid skrev kåseriet Cnorren (första tio åren Sport-Cnorren) i Östgöta Correspondenten, nu för tiden absolut mer känd som Corren.
Om jag inte har för ont i morn så skriver jag kanske ett kåseri här i bloggen.
Ursäkta, men nu måste denna sjukling sova sig i bättre form.  


1 kommentar:

Anonym sa...

Ser framemot ett kåseri imorgon. Krya på dig. Kram 💜