lördag 23 april 2022

Från gymnastik till bokmässa


Bild: Jörgen Auer

Det blev kanske inte en salig, men desto mer trevlig och rolig blandning  av  händelser för mig i dag. Jag var till exempel i Klämman Arena i Mantorp och tittade på truppgymnastik. Wifolka Gymnastikförening arrangerade och unga gymnaster imponerade.

Bild: Jörgen Auer

Och rätt som det var låg någon på rygg.

Bild: Jörgen Auer

Fotboll såg jag också. Och ett inkast.

Bild: Jörgen Auer

Vackra Motala åkte jag också till. Inte så mycket för vattnets skull, utan för Världsbokens dag. Det var en passande dag för en bokmässa i biblioteket.

Bild: Jörgen Auer

Många lokala författare var där. Liksom besökare. Hittade jag nåt? Jo då.

Bild: Jörgen Auer

Boa Axelssons Boa åker vidare, fem böcker om Motala utgivna av Motala Musei- och Hembygdsförening, samt Mia Karlsvärds och Bettina Johanssons Fokus fotograferar. 
Om det blev dyrt? Ja.

Hemkommen tog jag en promenad i lätt regn och nådde upp till 10 000. Steg, alltså. Hemkommen från den fick jag besök av förra Correnkollegan Jan Christer Persson. Kul. 
Vi såg fjärde SM-semifinalen i ishockey mellan Luleå och Frölunda och såg därmed också Luleå ta fjärde raka och bli klart för final mot Färjestad.

Inga kommentarer: