torsdag 14 april 2022

Det blev min favorit

Från TV10

Det blev som jag trodde. Han med fiskelyckan, David McIntyre vann amerikanska överlevnadssåpan Alone 2016, vilket var andra säsongen. 
Efter 66 dagars ensamliv på en minst sagt ogästvänlig plats på Vancouver Island var han också den ende av de ursprungliga tio deltagarna som var kvar. De andra gav upp en efter, men det fanns de som kämpade sig kvar nästan lika länge som segraren. 500 000 dollar vann han.
Dubbelt så mycket, alltså en miljon dollar fick vinnaren i säsong 7, läser jag på Wikipedia. Roland Welker heter han och den säsongen utspelar sig i bister vildmark i nordvästra Kanada.
Han klarade nämligen den säsongens oerhört tuffa mål: att överleva 100 dagar. Över tre månader, således. Fantastiskt. 
När jag läste om honom ser jag även att deltagarna tydligen får ta med sig tio föremål för att försöka klara sig.
Welkers största bedrift under den långa tiden var att han lyckades fälla och döda en myskoxe! Detta med pilbåge och kniv.
Men så är han också vann att leva ensam i vildmarken och har bott där flera månader i sträck mer än en gång.

Inga kommentarer: