fredag 8 december 2023

Ett evigt snöande

Bild: Jörgen Auer
Torsdagen kännetecknades av ett evigt snöande. Inte så att det föll tjocka flingor i sjok efter sjok, utan ett lätt, men ihållande snöande. Kanske gav det fem centimeter högre snötäcke. Det idoga snöandet innebar också att det blev svårare med sikten.

Bild: Jörgen Auer
Så här syntes till exempel Circle K-stationen i Mantorp bortifrån mig och Uljebergs säteri.


Bild: Jörgen Auer
Och visst har ett sådant väder också en viss tjusning även om det kan vara svårt att inse det närman är mitt uppe i det. Eller ute i det.

Bild: Jörgen Auer
Västerlösavägen blev väldigt vintrig. Vacker och mer farlig. Här den fina allén förbi Uljeberg.

Bild: Jörgen Auer
Todde och Penny såg lite bekymrade ut och verkade vänta på att få gå in i stallvärmen igen. Själv höll jag mig inomhus mest hela dagen, men jag gick förstås en morgonpromenad och en till runda under dagen. Och så gick jag till grannhuset Kullen och Karin och Carl på kvällen för att äta julmiddag. Tack. Det var jättegott och mycket trevligt.

Inga kommentarer: