fredag 1 december 2023

Grande finale på Grand

Bild: Jörgen Auer
Fredag. Norrköping. Från Grand Elite hotel kan man ha så här fin utsikt över delar av Motala ström. Jag är i staden för att träffa några av mina syskon, äta och må gott.

Bild via TV4
På kvällen sitter vi i ett hotellrum och ser  senare halvan av Idolfinalen. Det står mellan Örbys Saga Ludvigsson

Bild via TV4
och Cimberly Wanyonyi från Skellefteå. Oavsett vem av dem som vinner så har båda en framtid i musikvärlden. Till och med en stor framtid vågar jag påstå. Jag är långt ifrån expert, men vågar uttala mig för att experterna i Idoljuryn säger att båda finalisterna går en stor framtid till mötes.

Bild via TV4
Och det blev Cimberly som blev vinnare av Idol 2023. Grattis! säger såväl Saga som jag efter denna Grande finale.

Inga kommentarer: