lördag 9 december 2023

Väldigt mycket idrott i tv

Bild via Svt
Oj, så mycket idrott det var på tv under lördagen. Så mycket att jag till och med tröttnade och stängde av. Inte heller följde jag alla sändningar. Somligt såg jag bara på Sportnytt. Som Elvira Öbergs jaktstartsseger i världscupen.

Bild via Svt
Likadant var det med Louise Hanssons EM-guld på 100 m fjäril på kortbane-EM i Bukarest. 

Bild via TV6
Skidsprinten i Östersund såg jag däremot hela. Såväl morgonens kval som eftermiddagens finalpass. Spännande tävlingar med svensk seger på damsidan där Emma Ribom åter var snabbast av alla. Linn Svahn blev fin trea på sin födelsedag.
Innebandyns VM-semifinaler såg jag minsann också. Först Finland-Tjeckien där finskornas förstafemma med tvillingarna Kauppi imponerade stort i 8-2-segern.
Sedan fick Sverige oväntat svårt mot Schweiz men vann med 4-2. Kan Sverige få stopp på Vera och Oona Kauppi i finalen?

Bild via TV6
Handboll från VM I Göteborg var också sevärt. Sverige mot Ungern och efter ungersk ledning 11-10 i halvtid vände svenskorna på matchen och gick ifrån i andra halvlek och hade 22-17 efter 50 minuter och flera fina räddningar av storspelande målvakten Johanna Bundsen.
Slutresultat: 26-22 och en säkrad kvartsfinalplats för Sverige.
Det fanns mer idrott att titta på, men jag orkade inte mer.

Inga kommentarer: