tisdag 5 december 2017

Barnen hade tur i oturen


 
Bild: Jörgen Auer
 Riktigt otäckt tillbud skedde i dag när den här olycksaliga bussen fastnade under järnvägsbron på Grenadjärgatan och orsakade stort räddningspådrag eftersom ett 50-tal skolbarn (sexåringar) fanns ombord, plus åtta vuxna. Som väl var blev ingen av dessa allvarligt skadad, däremot fördes två vuxna till US för vård. 
Bilden togs ett par timmar efter olyckshändelsen när dubbeldäckaren höll på att föras undan från platsen.

Bild: Jörgen Auer
Jag befann mig i Linköping för ännu ett reportage i serien Gatuliv till Mera Linköping och Mera Norrköping. Passade då på att ta den här bilden på Engelbrektsgatan, nej, det är inte den som kommer i nästa Mera. Men bara för att ha en bild från i dag, så tog jag den här. När jag ändå var i närheten.
Alltså är det också Linköping i dag. En lugn och stillsam dag, om det inte vore för den där dubbeldäckaren som körde in i järnvägsbron. Usch. Jag ryser vid tanke på hur illa det kunde ha gått.

Inga kommentarer: