fredag 8 december 2017

Svårt att hitta DPL-info

Bild: Jörgen Auer
Nu är det dags för en ganska svår gäst på våra svenska vägar, E4 i detta fall. Svår i bemärkelsen att få fatt i information om. På svenska och på en säker anslutning, menar jag då efter att ha känt mig tvingad att lämna den angivna hemsidan dpltransport.com-pl. Men lite har jag hittat om DPL från Polen, med huvudsäte i Goleniow, inte så långt från Szczeccin (Stettin på svenska), närmare bestämt två mil nordost om hamnstaden.
Ett familjeföretag, åtminstone från början, som fraktar gods i Europa och Skandinavien. Mer vet jag inte. Hemsidan skröt mest över hur skickligt allt görs på företaget. Några siffror om anställda och ekonomi kunde jag inte finna.
Hittar jag mer om DPL lägger jag till den informationen här varefter.


Inga kommentarer: