söndag 3 december 2017

Behind you all the way

Bild: Jörgen Auer 
Framför mig på väg in i Linköping ligger en lastbil med texten PNO och lustigt nog också med orden behind you all the way.
Nåja. Jag förstår. Hemkommen letar jag info för att göra det här inlägget i min serie om tradare på svenska vägar och finner att PNO enligt sin hemsida lär vara Nordens ledande traileruthyrare, med över 12 000 trailers. Omsättningen för 2016 visade 357,7 miljoner kronor och antalet anställda på företaget med huvudsäte i Köpenhamn, men med kontor och verkstäder även i Sverige, Norge och Finland är 120.  PNO grundades 1975 av Per Nelson Ørnstrand. Numera heter högste chefen Jacob Lee Ørnstrand. 
 Om företaget läser jag att det har ett brett sortiment (det bredaste) och en ung flotta (man säljer sina trailer efter 54 månader). Hemsidan hittar du här

Bild: Jörgen Auer
Om det var samma bil jag såg utanför Mantorp på E4-an ska jag låta vara osagt, men på väg var den.

Inga kommentarer: