fredag 8 december 2017

Nära bli skalperad

Bild: Jörgen Auer
Gjort i dag? Tja, inte mycket. Tvättade bilen gjorde maskinen på Gulf i Mantorp, lagade mat gjorde hustrun. Dock gick jag en promenad alldeles på egen hand och höll på att blåsa all världens väg på det öppna slättlandskapet mellan Veta kyrka och Klämmestorps gård. Som om inte det vore nog dråsade en trädgren ner just som jag passerade Kyrkarp och höll på att skalpera mig. Som genom ett under klarade jag mig. Om jag inte hade vänt mig om sekunden innan för att se om jag var förföljd så hade grenen slagit mig i skallen. Mer i dag? Läst Corren, fikat tre gånger, scrollat igenom facebook fyra gånger, skrivit tre kommentarer och två grattis samt en kram. Fällt åtta tårar när fyraåriga Claire Ryan sjöng Silent night, gjort två toabesök, lämnat in två fulla lottokuponger plus tvenne jokerrader när jag ändå var på macken/spelinlämningen för biltvätt, pratat kort med grannen Thomas. Samt flippat bland teve-kanalerna.
I övrigt ingenting. Jo, jag tog bilden här ovan samt skrev detta.

Inga kommentarer: