måndag 5 oktober 2020

Alltid på väg någonstans

Bild: Jörgen Auer
Några eftermiddagsbilder bara. Inte från i dag, utan från i lördags. Bilderna liknar varandra, i färg, form och innehåll, men precis som vi människor och alla djur är var och en av bilderna unik. 

Bild: Jörgen Auer
Den här bilden till exempel, kunde vara tagen var  som helst i världen, kan tyckas. Dock har den endast en utgångspunkt. Slättlandet utanför Mantorp. Solen är på väg ned och molnskyarna skymmer. Men den är där och gör motiven intressanta och njutbara. Den verkar färga molnen i gult och orange.

Bild: Jörgen Auer
Här har samma sol, samma himmel och samma moln fått sällskap av E4 och Svartåns kvällsspeglar på båda sidor vägen. Vid Gudhem är det. Inga andra bilar syns till på den väg och bro jag befinner mig så jag kan stanna mitt på bron och hålla ut kameran med båda händerna. Jag tycker att det är vackert. Ler.
Vart jag var på väg? Det vet jag inte. Jag är alltid på väg, men kommer sällan någonstans. Kanske i morgon. Eller nästa dag. Nästa vecka. Nästa månad. Nästa år.

Inga kommentarer: