måndag 26 december 2022

Jag vill filma mer


Bild: Rebecka Auer
Ännu en premiär. Ja, UFO Sweden tuffar på Sverige runt. På juldagen ägde allmänna premiären rum och själv bevistade jag 18-föreställningen i Filmstaden, Linköping. Jag hade ju redan sett Crazy Pictures andra och senaste långfilm redan på världspremiären i Norrköping. Men att se den nu var lite annorlunda eftersom jag såg den med barn och barnbarn sam en syster med barn och barnbarn och några andra släktingar.
Alla de mina tycker att filmen är bra. Överraskande bra till och med. Och rolig.
Jag har läst några recensioner och sett att filmen fått mellan 2 och 4 i betyg på en femgradig skala. Av mig får den 4.
Hur är det att se dig själv på film, undrade någon.
Jo, tack. Inte konstigt alls. Bilden blir så stor bara. Jämfört med tv, till exempel. Men att bli filmad och fotad har aldrig känts konstigt på något sätt för mig. Jo kanske när jag var med i frågesport i tv på 90-talet att det kändes lite stelt och ovant att sminkas.
Annars är det bara kul. Och jag är gärna med igen.

Inga kommentarer: