onsdag 7 december 2022

Vit vinter i Sya


Bild: Jörgen Auer
Så trevligt det var att se snökanorna igång på Sya skidstadion i dag. Sakta men säkert spred sig konstsnön över mål- och startområdet.
 
Bild: Jörgen Auer
Vackert var det också, särskilt så länge solen höll sig framme. Men lite såg det allt ut som om det var solen man sprutade mot.

Bild: Jörgen Auer
Jag hoppas verkligen att minusgraderna håller i sig över helgen och gärna hela december så att vi får en vit jul. Visst, det kanske är svårare att köra bil då, men kör saktare och skärp uppmärksamheten så går det nog bra, ska du se. 

Bild: Jörgen Auer
Jag är ganska säker på att man snart kan åka skidor i Sya där skidklubben varje år gör storartade insatser för skidsporten. Spåren är på gång.

Bild: Jörgen Auer
Jag gick 5 km-slingan i dag och njöt verkligen i området. Även fast solen försvann. När jag var klar vände jag mig om för att ta ännu en bild på kanonjobbet. I Sya kan de skidor, tänkte jag.

Bild: Jörgen Auer  
Och konstsnön la sig inte bara på backen, utan också på träden. Det blev vinter. 
I alla fall i Sya.


Inga kommentarer: