fredag 2 december 2022

Sydkoreansk glädje

Bild från Svt
Lynchning? Nej, tvärtom. Det här är jublande sydkoreanska fotbollsspelare efter att Hwang Hee-Chan (i brottarlinne) gett landets stolta fotbollslandslaget ledningen med 2-1 mot Portugal i VM. Ett resultat som stod sig matchen ut och skickade Sydkorea till åttondelsfinal.

Bild från Svt
Sydkoreanernas glädje över avancemanget var fredagens höjdpunkt för min del. Jag hade inget annat för mig än att se på VM-fotboll, nämligen. Ja, jag såg även Schweiz vinna över Serbien med 3-2 och ta sig till åttondelsfinal.
I övrigt inväntade jag bara fotbollen hela dan. En gång åkte jag och handlade. Lussekatter och trisslotter.
Om jag vann nåt?
Vet inte. Jag ska skrapa nu.

FOTNOT: Här är åttondelsfinalerna: Nederländerna-USA, Argentina-Australien, Frankrike-Polen, England-Senegal, Japan-Kroatien, Brasilien-Sydkorea, Marocko-Spanien, Portugal-Schweiz.

Inga kommentarer: