söndag 11 december 2022

Jakt pågår

Bild: Jörgen Auer
Lördagen började bra. Tyckte jag. Ville att den skulle fortsätta så. I samma stil.
 
Bild: Jörgen Auer
Därför åkte jag till Sya. Men då var solen borta. Det var fem minusgrader. Eller sex. Jag ville gå 5 km-slingan.

Bild: Jörgen Auer
Men den här skylten hindrade mig. Kom på att jag gick spåret dagen före men från andra hållet och någon skylt såg jag inte då. Däremot hörde jag två skott nära. Trodde de kom från skyttebanan i Mjölby, men kanske strök kulorna alldeles intill mig?
Ja, ja, nu gick jag tre varv i ett annat spår och det kändes bra. Ensam i skogen var jag, dock inte ensam på Sya skidstadion där man nu öppnat ett mindre spår för skidåkare. Kul för dem.

Bild från TV4
I VM-fotbollen fortsätter jakten på guld och ära. Jag såg Marocko besegra Portugal i kvartsfinalen med 1-0 och Frankrike 2-1-vann mot England. Bra matcher.
Marocko möter Frankrike i semifinal. I den andra semifinalen möts Argentina och Kroatien.

Inga kommentarer: