tisdag 6 december 2022

Lite Sya och VM

Bild: Jörgen Auer
Sommarställe?  Nej, en bild från dagens promenad som togs vid Sya skidstadion där jag bland annat synade den här dammen lite närmare. Nej, det fanns inte snö, vare sig i skogen eller stadion.

Bild: Jörgen Auer
På skidstadion kändes det också som om jag själv var synad. Någon stirrade på mig. Det visade sig som väl var bara var en docka i ett fönster.
Vad? Om jag var ensam på min promenad?
Nej.

Bild från TV4
Och vad är det här? Jo, marockansk glädje. Detta efter att landets fotbollslandslag överraskande besegrade och slog ut Spanien ur VM i Qatar. Efter 0-0 vid full tid, förlängning och straffar är det således Marocko som tar sig vidare till kvartsfinal.
I kvällsmatchen gjorde Portugal mos av Schweiz och vann med 6-1. I kvarten möts Marocko och Portugal. Jag tror att Marocko skräller en gång till. 


Inga kommentarer: