måndag 26 december 2022

Mycket JVM i dag

Bild: Jörgen Auer
Det känns underligt. Hur så? tänker du kanske. Jo, jag känner mig nästan icke levande i dag. Jag har nämligen inte varit ute och gått en meter. Jo, ut till bilen två meter utanför dörren och från och till bilen på parkeringen utanför City Gross. Annars har jag varit inomhus.
Jag får ta igen det i morgon.
Vad har jag gjort inne då? Tja, löst nåt korsord, läst, och glott på tv. Sett JVM-hockey. Faktiskt tittar jag på det nu när jag skriver de här raderna. Och nu blev det paus i Sveriges premiärmatch mot Österrike där Sverige leder med 2-0 efter en period.
JVM började annars med en skräll när Schweiz besegrade Finland med 3-2.

Bild: Jörgen Auer
Men bilderna här är väl tagna utomhus? Stämmer. Men inte i dag. I dag slappar jag bara. Tar igen mig efter julhelgen. Inte för att jag tröttnade ut mig då heller, precis. Men man blir som du vet trött på ett annat vis när det är jul. Det är det där med att sitta stilla, äta, fika, fika, äta, choklad och nötter.
I går var jag dessutom på bio. Då blev det mera sittande. Det måste bli en riktig långpromenad i morgon.
Och nu börjar andra perioden. Med ett svenskt mål i första bytet. Jaja.

Inga kommentarer: