fredag 17 februari 2023

Dubbelt så flitig

Bild: Jörgen Auer
Dubbelt så flitig jämfört med i torsdags har jag varit i dag. Vilket betyder att jag tog två bilder. Först en i Gamla Linköping där jag tänkte mig en lång promenad i solsken och bilder och motiv ur en massa olika vinklar. Vad blev det av det? Regn. Vilket jag inte var klädd för. Så jag sökte mig under tak i stället och kunde i alla fall ta den här bilden och höll mig torr.
Men inomhus var jag. Långfikade på Dahlbergs med syster Ami och hennes sambo Kalle. Trevligt.  

Bild: Jörgen Auer
Dagens andra bild togs i Mjölby där jag också tänkte mig en härlig och lång promenad i solens sken. Vad blev det av det? Regn. Så jag öppnade bilfönstret i en korsning och tog snabbt en bild på Mjölby kyrka så att jag åtminstone kan visa att jag var där.
Nu väntar finalen i På spåret.
I morn tar jag nog minst tre bilder. 

Inga kommentarer: