tisdag 21 februari 2023

Omöjligt att bli färdig

Bild: Jörgen Auer

Suck. Klar, men ändå inte och sanningen går skrämmande och skoningslöst upp för mig: jag kommer aldrig att bli färdig med mitt Ravensburgerpussel på 2 000 bitar. Det är nämligen omöjligt eftersom det fattas en bit och den stora asken innehåller således 1 999 pusselbitar.
Men alla de 1 999 ligger på plats. Äntligen! Jag började för över en månad sedan, men kan nu börja ägna mig åt något annat. Inga mer pussel för mig, tack. Även om det var skönt att låta hjärnan enkom ägna sig åt pusselbitsläggande. I framtiden kommer jag att akta mig väldigt noga från att vilja roffa åt mig ett pussel nästa gång det blir julklappsspel.
Undrar förresten om den som la dit just det här tyska pusslet i klapphögen kände till att det saknades en bit? Var det kanske därför det ställts undan och lagom till jul plockats fram igen för att användas till spelet. Och vid det laget var den saknade biten glömd för länge sedan.
Eller kan jag ha tappat en bit? Nej, jag har haft järnkoll på alla 1 999 bitarna..
Sa jag att Ravensburgergruppen som även ger ut böcker och har mycket annat för sig på spel- och hobbymarknaden går väldigt bra? Jo, 2020 omsatte Ravensburger AG (Aktiengesellschaft) hela 632 miljoner euro.

FOTNOT: Hahaha. Järnkoll! Där ser man hur fel en sådan koll kan vara. För dagen efter, dvs onsdag lyfter jag på mattan under bordet - och där ligger den saknade biten!
Så nu är jag färdig.

Inga kommentarer: