söndag 5 februari 2023

I dag minns vi i går

Bild: Jörgen Auer
Har det varit en fin dag i Östergötland i dag? Nej. Inte vädermässigt i alla fall. I dag får vi leva på minnen från gårdagens underbara väder. Då var det till och med hur underligt det än låter, varmt fast det var kallt. Är inte det fantastiskt! Jo. Och solen lekte och faktiskt stekte - om än bara lite. 

Bild: Jörgen Auer
Därför visar jag en bild från i går. Kul bild som kan skänka lite glädje denna innesittardag. Jo, jag gick en promenad i morse och jag har varit på födelsedagsuppvaktning i Malmslätt. Men i övrigt inte gjort någonting förutom att handla på City Gross och tanka bilen på Gulf. 
Så vad kan man göra för att fördriva och skynda på en grå och ganska tråkig dag? Jag vet: med pussel. Dock är jag inne i ett kritiskt skede i mitt 2000-bitars Ravensburgerpussel och umgås med tankar om att ge upp, men just som jag var säker på att nu jävlar får det vara nog, ja då hittade jag förstås en länga saknad bit och i bara farten åtta till! Så...  

Inga kommentarer: