måndag 13 februari 2023

Kisa ännu en gång

Bild: Jörgen Auer

En timmerbil är en vanlig syn i Kisa där det ibland nästan kan kännas som om där finns fler långtradare än personbilar. Men större delen av den tunga trafiken ses vanligen på Storgatan, tillika en del av riksväg 23/34 genom Kisa. Den här timmerbilen är på väg ner till Storgatan och vidare transport bort till Södra Timber. Bilden är tagen i korsningen Ulrikagatan-Grönedegatan under en eftermiddagspromenad.

Bild: Jörgen Auer

Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat att jag gillar Kisa och tycker att det är väldigt vackert där. Som här i skogsgläntan mellan Fimongatan och Dagsverksgatan.

Bild: Jörgen Auer

Det är ganska många i Kisa som har bra utsikt från sina bostäder. Som här uppifrån Brostorpsgatan bort mot Hargs gård och vidderna bortom.

Bild: Jörgen Auer

Det är ganska bra skjuts på vattnet i Lillån nu. I dag var det extra skönt också att promenera i maklig takt läng Kärleksstigen. Så maklig att det blev en liten avstickare till åkanten också.

Bild: Jörgen Auer

Vatten kan man, precis som med eld, stå och titta på i evigheter. Jag kan i alla fall. I dag var det intressant att se hur forsen pressar ner gräs och vass och försöker forma om dem. Jag är långt från säker men tror med hjälp av appen Google Lens att gräset heter flotagräs. Rätta mig gärna, den som vet vilken sorts gräs det är.

Bild: Jörgen Auer

Den här utsikten älskar jag och lägger därför in ännu en bild från Borgarberget, även om bilden är från i  lördags. Visst är det vackert?



 

Inga kommentarer: