lördag 4 februari 2023

Många steg blev det

Bild: Jörgen Auer
Och jag gick och gick. En och en halv mil blev det och åtskilliga steg med morgonpromenad, jättelång lunchpromenad och mindre eftermiddagspass. På lunchen hade jag trevligt sällskap i form av grannen Jakob som dessutom bjöd på mat på Sam´s Noodles i Mantorp, där jag som vanligt valde en massaman: kyckling, curry med kokosmjölk, lök, ananas, paprika, ris, krossade jordnötter. Smarrigt.

Bild: Jörgen Auer
 Smarrigt kan man kalla dagens temperatur för också. Visst, efter en riktigt kall morgon med tio minus så höll det sig på ett par minusgrader senare under dagen. Och faktiskt värmande solsken. Lunchpromenaden tog oss runt hela Mantorp, men de här naturbilderna är tagna på säteriets marker på Uljeberg under eftermiddagen.

Bild: Jörgen Auer
När solen gick ner gick jag hem och inväntade kvällens Melodifestivalomgång på SVT. Men det programmet kunde jag varit utan. Mycket låg kvalitet på de låtarna, om någon skulle fråga mig, och jag kan inte tänka mig att någon av dessa kan vara något för övriga Europa att lyssna på.

Bild via SVT
Gick jag många steg i dag så gjorde Jamie Bell (Andrew James Matfin Bell) nog lika många danssteg i den underbara och varma berättelsen Billy Elliot från år 2000 som sändes på SVT1 under kvällen. Mycket bra och berörande film om en elvaåring som vill bli balettdansör. Inte så lätt för en son till en kolgruvearbetare i England.
 


 

Inga kommentarer: