lördag 24 mars 2018

Dekra värnar om säkerheten

Bild: Jörgen Auer
På väg in till Depot Mantorp fick jag häromdagen, i torsdags, syn på den här bilen och reklamen. Kul, tyckte jag som inte har noterat den tidigare. Passar bra i min serie Tradare på svenska vägar, tänkte jag.
Dekra, vad är det?
Det är en europeisk höjdare inom teknisk kontroll och arbetar med säkerhet och kvalitet.
Koncernen räknas som världens fjärde största i segmentet TIC, läser jag på hemsidan. TIC står för testing, inspection, certification.
Dekra International GmbH, som ursprungligen kommer ur Deutsche Kraftfahrzeug Uberwachungs Verein (grundat 1925), har i dag 39 000 medarbetare runt om i världen och finns i över 50 länder, däribland Kina, USA, Sydafrika, Nya Zeeland och naturligtvis i Europa där huvudkontoret är beläget i Stuttgart.
 Årsomsättning 2015 var 2,9 miljarder euro.
I Sverige finns dotterbolaget Dekra Automive AB med huvudkontor i Solna, företaget utför opartiska undersökningar/kontroller/tester/bedömningar.
Men bilen på bilden kommer från Tyskland och baktill står det översatt till svenska: 
Er säkerhet 
ligger oss
 om hjärtat.

Inga kommentarer: