lördag 31 mars 2018

När jag föddes på nytt

Vet du som läser detta att den här bloggen firar tioårsjubileum i år?
Jo, så är det. Det var i september 2008 som jag startade bloggen med lite hjälp av tv-profilen Anna Drott (numera Anna Björk) som då jobbade på tv-kanalen 24 Corren.
Vad skrev jag om?
Allt.

Här följer ett exempel på hur det kunde se ut. De efterföljande raderna ingick som en del i ett bildlöst inlägg som kom till efter ett besök på Korpens vattengympa i Valla för ett reportage till Corrensportens dåvarande Fritidssida. Passande rader inför påskdagen, kanske.


Återfödelsen

Jag var i vattnet. I vattnet var jag.
Föddes jag där?
Nej.
Ändå kändes det så.
Lite.
Min onda rygg blev som pånyttfödd där.
I det varma vattnet som skänkte mig trygghet i varje rörelse.
Upp ur det samma klev jag med mjukare steg och mjukare, men ändå starkare rygg
I vattnet var jag. Jag var i vattnet.
Kanske föddes jag ändå där.
På nytt.

Inga kommentarer: