fredag 2 mars 2018

Marmaray vet jag vad det är

Bild: Jörgen Auer

I serien Tradare på svenska vägar visar jag i dag den här. Från Marmaray lojistic från Büyükcekmece, Istanbul, Turkiet. Bilden tagen på Depot Mantorps parkering.
Mer än så vet jag inte om det turkiska transportföretaget. Hemsidan går inte att gå in på, i alla fall gick det inte i går, och några mer uppgifter hittar jag inte, antagligen för att jag inte förstår turkiska. Men jag har försökt på engelska och tyska, också, ja även med Googles omöjliga översättningshjälp. Det enda jag lyckades lista ut var att företaget tydligen hade köpt ett antal mindre transportbilar från Renault, och nu har över 20 sådana i sin fordonsflotta.
Om Marmaray, Marmaris på svenska, vet jag lite mer. Marmaray är ju namnet på det jättelika järmvägsprojekt som Turkiet  drog igång 2004 och där en 13,6 km lång tunnel (invigd 2013) under Bosporen knyter ihop Ayrilik Cesmesi på den asiatiska sidan med Kazlicesme på den europeiska.

Inga kommentarer: