onsdag 14 mars 2018

Norrköping, Linköping och Åtvidaberg

Bild: Jörgen Auer

I dag blev det lite farande, både hit och dit Östergötland. I Åtvidaberg upplevde jag inte enbart den här fotbollsrondellen, utan jag fick även vara med i ett sånt där riktigt gott och trevligt möte och "det goda samtalet". Det kommer att redovisas, dock inte hela samtalet eftersom det inte går att återupprepa utan att ha spelat in det. Men mina hågkomster av det kommer i Corren så småningom.
 
Bild: Jörgen Auer
Norrköping åkte jag till i morse. Eller i förmiddags, åtminstone.
Vad jag såg där? Mer än en lekplats på Almstaplan, alltså? Ja, jag träffade några trevliga människor för ett gatureportage i serien Gatuliv. Vilket kommer om någon vecka i Mera Linköping och Mera Norrköping.
 
 
 Bild: Jörgen Auer
Dessutom följde jag Värmlandsgatan ett stycke, bara för att jag gillar området och jag skymtade Hagagymnasiet långt där borta längs med spårvagnsspåren. En timme blev det kanske i Norrköping innan jag begav mig mot Linköping.
 
Bild: Jörgen Auer
Där såg jag mig själv. Eller försökte se. Lyckades inte alls.
Men ett reportage blir det. Från en kort gata utan boende, men dock med historia och kreativ företagaranda.
Med Åtvidaberg inbokat på eftermiddagen så blev det dessutom en lång arbetsdag.

Inga kommentarer: