torsdag 4 februari 2021

Bandy, hästar och ljus

Bild: Jörgen Auer
I dag har det varit torsdag, vilket betyder bandyträning i Norrköping. Det vi var bäst på var att fika efteråt. Tack allihop, mest Leif Arvidsson (närmast till vänster) som bjöd på kaffe och kärleksmums.  Själva träningen var rolig, även om det var i kallaste laget på förmiddagen. Vi började klockan 10 då det var ungefär -10 grader på Himmelstalunds bandybana. Av skylten att döma kan man tro att vi var med i skridskoskolan, men så var inte fallet. 

Bild: Jörgen Auer
Hemkommen ville jag ut i den vackra solen och mjuka upp mina stela muskler med en promenad. Åter tog jag vägen över Östra Tollstad. Det är alltid fint och trevligt att gå där och titta på alla hästar. Den här hade inte ögon för mig, bara för maten.

Bild: Jörgen Auer
De här två var roliga. Så fort jag tog upp kameran ställde de upp sig och poserade! Jo, det är sant.

Bild: Jörgen Auer
Den här bilden, eller likadan har jag tagit tidigare. Två hästar på Tollstad källgåtrd och Östra Tollstad kyrka. Vykort? Dagens promenad gav 24 hästar i mitt synfält.

Bild: Jörgen Auer
Så fint det var i dag. Så vintrigt. Kallt, ja, men soligt och härligt. Luften kändes frisk.

Bild: Jörgen Auer
Solel, kallar jag den här som jag även laget ut på Facebook. Många har reagerat och gillar den: Mantorp är fantastiskt skriver Jan Hylander som tidigare har bott i Gudhem, Spångsholm, Mantorpsbon  och grannen Elisabeth Stenbom skriver: Du är finurlig, Willy Lönnerhed, Mantorp: Solvärme direkt på elkabel, smart. Susanne Lithander skriver: Direktverkande sol och skickar med en tumme, och gamle ishockeyspelaren i Kenty, Anders Wickman, tillika Repmöteskompis (militär repetitionsövning) med mig skriver: Snyggt Jörgen. Det här skrev jag 20:00 och 88 stycken läsare gillar solelsbilden. Fler kanske dyker upp under kvällen.

Bild: Jörgen Auer
Kors då! Undrar om de möttes och pratade med varandra? Det verkar inte som om de har krockat i alla fall. Och inga spår efter kuttrasju. Inte i korsningen åtminstone.

Bild: Jörgen Auer
Solen spred sitt sken både här och där och ganska länge. Jag gick ut vid 14-tiden och här är jag snart hemma igen, två timmar senare. Jag gillar det milda ljuset i snön här. Blev lite förälskad i det, faktiskt.

Bild: Jörgen Auer
För att inte tala om ljuset på garagelängan vid Magasinsvägen i Mantorp. Det är lite kvällning över bilden, även om klockan bara är 16.
Nu ska jag titta på Antikrundan.








Inga kommentarer: