tisdag 2 februari 2021

Det sneda trädets dag

 

Bild: Jörgen Auer 

Vad har du för temadag i dag, då? undrade en röst i telefonen, syftande på mina egenhändigt skapade temadagar. Jag menar, har kanelbullen en egen dag så kan allt ha det. Jag gillar kanelbullar, så det är inte det, nej, jag tycker bara att det ska vara rättvist. Allt är värt en egen dag. 

Det här inlägget, den här texten, är inte klar förrän vid midnatt, tisdag 2 februari. Av förståeliga skäl eftersom jag började fem minuter tidigare. Jag hittade den här bilden i mobilen och kom genast på vilken temadag det borde ha varit i dag. Det sneda trädets dag.

Fast, eftersom inlägget blir klart så sent så borde det ju heta det sneda trädets natt. Men temanätter har jag inte med på min lista. Eller har jag? Ja ja, dag eller natt kan kvitta.     

Alltså, du som fortfarande är vaken, tänk på ett snett träd i dag. Alla har vi  sett ett sådant. Det får leva hela sitt liv lutande.

Men det kan vara fint ändå.

Så är det även med människor som är annorlunda. De kan vara fina, de också. Tänk på det.

Inga kommentarer: