söndag 28 februari 2021

Mest inomhus trots solen

Bild: Jörgen Auer
Dagen? Jo då. Inte illa. Vädret var ju med oss. Men jag har trots det mestadels befunnit mig inomhus eller i bil. Utom i morse då dottern Rebecka och jag tog en skön promenad i Mantorp. Vad såg vi? Hm, ja-a, vad såg vi? Inte så många människor, för vi var ganska tidiga och hemma igen klockan 9. Ungefär då övriga befolkningen i Mantorp gick upp. Tror jag. 
Annars har det blivit mest städning och plock för min del. Lite här, lite där, mest i en stor garderob. Jag försöker tömma huset. 
Skid-VM tittade jag naturligtvis på under dagen. Jag såg Jonna och Maja vinna guld i sprintstafett. Härligt! Jag såg också Karl-Johan och Oskar komma, var det femma? Nej, sexa. Men medan tjejerna ju tillhörde favoriterna att ta hem guldet, så fanns det väl ingen som hade tippat killarna som etta? Här var det ju vikt för Norge, Ryssland och någon mer, typ Italien eller Frankrike. Överraskande blev det Finland som knep silverpengen före Ryssland. Norge vann i stor stil eftersom det var Johannes Hösflot Kläbo som åkte avslutningssträckan.
Men i övrigt har jag bara plockat. Och pratat i telefon. Några nyheter har jag inte tagit del av, även om jag läste på Facebook att någon/några roat sig med att krossa glas (flaskor) på parkeringen vid City Gross. Om detta har jag inget att säga förutom att även jag har varit ung. Dock lyckades jag alltid dricka upp allt utan att kasta flaskan. Den eller dem placerade jag alltid i papperskorgar eller annan för tomma glasflaskor lämplig plats.
En sen nyhet nådde mig också via Facebook där jag noterade att hockeylaget Vita Hästen förlorade i förlängning mot Karlskoga och jag begriper inte att det ska vara så förbaskat svårt att vinna två matcher i rad. Eller tre. Gör det nu, snälla hästar.
I morn blir det sol. Då ska jag försöka vara ute en stund. Du som har tid till det, gå och gör sammaledes.

Inga kommentarer: