måndag 22 februari 2021

Vårjackan på i dag

Bild: Jörgen Auer
Minsann var det inte vår i luften i dag! Jo, precis. Frågan är var ni har er? Väg, menar jag då. Själv gick jag Vetarundan i Mantorp, men la till Spångsholm under resans gång så det blev ett par kilometer till. Visst, lite blött var det på några få ställen, som här i Klämmestorps allé, men inte så att det störde särskilt mycket. Så här vackra dagar är det svårt att störa mig, för jag njuter av allt. Solens rara värme, luftens friskhet, jag behöver er.
Vilka mötte jag? Talade jag med någon? Jo, då. Elisabeth Stenbom, Siv Klingsell och, ja, det var väl de.

Bild: Jörgen Auer
Erinrar mig nu att jag glömde Tomas Bojmar. I går, alltså. Honom mötte jag i går när sonen Martin och jag var ute nån timme. Då kom Tomas som var ute på pokemonjakt med sin son och några av pojkens kompisar. Tomas såg vältränad ut, men så vet jag också att han löptränar. Jag har nog sett honom. Ja då. Man ser mycket och många. Niklas och Linda Allvin, till exempel. Löptränar. Yes. Så gör också Martin och Sandra Eriksson och många andra. Viktor Sandberg också. Peter Beurling.

Bild: Jörgen Auer
Här vid ladan var det så varmt att jag till och med stannade, Knäppte upp vårjackan och lutade mig mot väggen och vände ansiktet mot solen. Blundade. Hörde fågelsång. Talgoxe. Dess skarpa toner vräkte sig fram och lät påskina att det blir mildväder hela veckan och veckan därpå.
Kan det vara sant? 

Inga kommentarer: