lördag 20 februari 2021

Skönt och slarvigt i dag

Bild: Jörgen Auer
I dag gör auerska temadagarna gemensam sak med temadagar.se och firar slarvighetens dag. Varför? För att det kan vara skönt att slippa städa, damma, skura, tvätta eller överhuvudtaget plocka i ordning efter sig. Världen går inte under för att du eller jag låter grejerna ligga en stund!
Så här såg det ut hemma hos mig för en timme sedan. 
Har jag alltså plockat i ordning?
Nej, men jag har ätit upp bananen, kastat skalet, slängt semlekartongen (eftersom jag ätit upp den från i går kvarvarande vetesemlan), läst färdigt tidningen (Corren) och flyttat kaffekoppen till tv-soffan, fel tv-bordet. Jag har halvliggande i soffan sett lite slalom och väntar på skidskyttestafett, damer. 
Efter den blir det nog promenad. En slarvig sådan där jag går i ojämn takt och sparkar lite småsten omkring mig, kanske spottar en gång och snyter mig i dikeskanten så där med ena handen på näsan som gubbar brukar göra. Inte heller har jag någon direkt utstakad väg att gå, utan irrar omkring lite hit och dit och bjuder in mig själv på fika till någon. Har inte bestämt vem än. Kanske är det du.

Inga kommentarer: