onsdag 17 februari 2021

CargoPlanet från Sofia

Bild: Jörgen Auer
Den här snygga bilen har jag mött några gånger, men utan att kunna fotografera den. I dag lyckades jag eftersom den stod stilla på parkeringen vid Depot Mantorp (Mobilia). Alltså passar det bra att den och det företag den hör hemma hos får bli nästa gäst i min serie trailers på svenska vägar, där jag i kortform nu har presenterat över 130 företag, utländska som svenska. 
CargoPlanet.eu hör hemma i Bulgariska huvudstaden Sofia och startades 2007, det kan man läsa på snygga hemsidan cargoplanet.eu som har texter på såväl bulgariska som engelska.
Företaget löser transportproblem åt flera av Bulgariens största företag, men bryr sig lika mycket om mindre företag, får man veta liksom att underleverantörerna är pålitliga. Man kör över hela Europa och även Ryssland och mellanöstern.

Bild: Jörgen Auer
Hur många anställda CargoPlanet har står inte att finna på hemsidan, men den informationen hittar jag i stället på den amerikanska företagssajten zoominfo.com som uppger antalet till 21 samt också berättar att omsättningen 2019 var 4 miljoner dollar.

Inga kommentarer: