lördag 20 februari 2021

Tyskt besök från Halle

Bild: Jörgen Auer
Fick syn på den här bilen i dag på parkeringen vid Depot Mantorp (Mobilia) och tog genast fram mobilen. För Röckert har jag aldrig sett tidigare. Inte så att jag kommer ihåg det i alla fall. Så nu blir Röckert nästa i min serie Trailers på svenska vägar, en  serie som jag vill göra för att jag är så nyfiken på var alla de här stora transportbilarna hör hemma.
Företaget som äger den här bilen heter Röckert Internationale Spedition+Logistik GmbH & Co KG och hör hemma i delstaten Nordrhein-Westfalen i Tyskland. Det är det folkrikaste förbundslandet i Tyskland  med 18 miljoner invånare och med stora städer som Köln, Essen, Dortmund, Düsseldorf, Duisburg. här ligger också Aachen, Bielefeld, Bochum, Bonn, Gelsenkirchen, Mönchengladbach. Och små städer som Halle (21 700 invånare 2018) där just Röckert hör hemma.
Företaget som främst kör läkemedel, farligt gods och livsmedel, startade 2005, hade 27 anställda 2018 och omsatte samma år 4,55 miljoner US-dollar. Siffror som står att läsa på dun&bradstreet, dnb.com
Hemsidan heter roeckert-logistics.de
 

Inga kommentarer: