måndag 11 januari 2021

Finland från ovan

Från SVT
Så fint och njutbart program. Och vilken avkoppling! Jag syftar på Finland från ovan, som visas i tio avsnitt i SVT2 och visar flygfoto från olika landsdelar under olika årstider. I kväll såg jag Länsi Lappi, västra Lappland från ovan och det var/är så vackert.

Bild SVT
Eller vad sägs? Väldigt skönt är också att det inte finns berättarröst, utan i stället får bilderna och naturen berätta till stillsam, specialkomponerad musik. Jag garanterat en skön halvtimme.

Bild SVT
Jag blir faktiskt riktigt sugen på att ta mig dit och titta själv. Men jag tvivlar på  att jag också får flyga så där lugnt och stilla. Det blir nog till att fotvandra. Eller skida. Och var sover man i lappmarken? Tält eller iglo? Njae, det är nog inget för mig. Men andra delar av Finland, lite längre söderut. Och öster. Det vill jag uppleva. Söder också. 

Inga kommentarer: