fredag 29 januari 2021

Tavelblommor och handboll

Enligt auerska temadagarna är det äntligen dags för Tavelblommans dag. Ja då, så är det och här ses en fin och somrig tavelblomsterbukett. Margit Jonsson heter den lokala amatören.

De flesta har en liknande tavla hemma och man kan undra, jag gör det i alla fall, hur många blomstertavlor det finns i världen?  Min gissning är att det bara i Sverige finns en miljon. För en konstnär, amatör eller proffs, målar ju inte bara en, nej det kan bli åtskilliga.

Just den här tavlan såg jag i dag hemma hos en annan konstnär i Mantorp som jag har för avsikt att presentera i morgon. Jag hinner inte i dag, Fredagen blev lång ändå med dubbla promenader och handboll på teve. Och nu På spåret. 

Tänk att Sverige besegrade Frankrike i semifinalen och är klart för VM-final! Väldigt bra, för att inte säga bragdartat gjort av ett otippat svenskt lag. Men ska det bli Svenska Dagbladets bragdmedalj så småningom så krävs nog också VM-guld.

Men nog är de svenska spelarna värda var sin blomstertavla i dag. På Tavelblommans dag.

Bild från TV6

Inga kommentarer: