torsdag 14 januari 2021

Tack för kaffet, Tomas!

Bild: Jörgen Auer
Sån enorm skillnad det är på fina dagar och inte fullt lika fina. Den här bilden är från i går, onsdag, tagen på Ekvägen i Mantorp under en lång promenad när jag gick hela samhället runt. Kommen hit till Ekvägen stannade jag en kort stund för att ta den här bilden. Sen hann jag inte mer än 30 meter när jag hörde en röst: vill du ha lite kaffe?
Klart jag vill, Tomas Thell.
Så himla trevligt att bli inbjuden så där helt utan förvarning. Mina ben och fötter gillade att få vila en stund, säkert också mitt hjärta och mina lungor. Vi satt där en halvtimme på den sköna inbyggda altanen, Tomas, Barbara och jag. Drack kaffe, åt godis, och talade lite allmänt om Mantorp, jobb, gym, hästar, barn, tv-program, hem och hus,  nära förestående flyttplaner liksom framtida sådana.
När fikastunden var över tackade jag för mig och stegade hemåt. Solen lyste över Mantorp.
I dag kände jag inte det minsta för att gå en runda. Det var så grått och trist att benen fick vila hela dagen. Det var de värda. Senaste veckan har de gått tio mil och sedan julafton över 30 mil.
Men i morn vill de nog röra på sig igen.

Inga kommentarer: