måndag 30 januari 2023

Blåsigt värre, men fint ändå

Bild: Jörgen Auer
Visst är det här huset gammalt och förfallet. Men nog fasen gör det sig på bild ändå. Väldigt fint, tycker jag som ser det ofta eftersom det ligger vid en av mina promenadvägar. Personligen tycker jag också att det hjälper vid bildtagning om man väljer en vinkel där även andra föremål eller växter kan komma med på bild. Som nyponen här.

Bild: Jörgen Auer
Nypon äro röda, violer kan va blå. Eller så. Det finns dock inte så mycket färger i naturen så här års. inte så att det räcker till en färgexplosion i alla fall. Men här ses ändå lite gul lava. Också fint. Särskilt när solen skiner som i dag.

Bild: Jörgen Auer
Men jävlar i mig så det blåste i dag! Lite till och det hade varit årets första storm. Kommer den i morgon, kanske? I så fall håller jag mig nog inomhus. Jag har svårt för blåst. Fast är det lite blått på himlen så måste jag nog ut. Hoppas.

Inga kommentarer: