torsdag 26 januari 2023

Härligt på Råssnäsudden

Bild: Jörgen Auer
Krabba? Hm, i så fall en jätte. För den här figuren är ett par meter lång och väger nog åtskilliga kilon. Vid Råssnäsudden i Motala ligger den hur som helst och lurar. Jag såg den i dagens härliga promenadväder innan det blev lunch på trevliga restaurang Sjöglimten

Bild: Jörgen Auer
Finns det en vackrare plats att promenera på i Östergötland? Tror inte det. Inte lika lång motionssträcka som här vid Vättern i alla fall. 

Bild: Jörgen Auer
Här kan man njuta länge. Men ibland har man bara en halvtimme på sig. Men vilken halvtimme!

Bild: Jörgen Auer
Med kamerans hjälp kommer man ett bra stycke ut i vattnet också. Jag som aldrig har åkt båt här vet dock inte vad det är jag ser. Får jag någonsin reda på det? Med egna ögon, menar jag. Tveksamt. 

Inga kommentarer: